13–15-VUOTIAAT

TREENI tai BATTLE 13–15-vuotiaille

INTO Sports TREENI 13–15-vuotiaille toteuttaa kaikkia konseptin perusperiaatteita. Ilosta, luovuudesta ja monipuolisuudesta ei tingitä!

Sovellamme harjoituksia esimerkiksi voimistelusta, parkourista, sirkuksesta, kamppailulajeista, palloilulajeista, tanssista ja yleisurheilusta – ikäryhmille sopivassa muodossa. Hyödynnämme monipuolisesti välineitä ja telineitä kuten palloja, patjoja, köyttä, rekkiä, renkaita, puolapuita, trampoliinirataa, nyrkkeilysäkkejä, pistehanskoja ja niin edelleen. Perusliiketaitoja sovelletaan ja yhdistellään vähitellen haastavammissa tempuissa ja harjoitteissa. 

Vuoden aikana taitovarasto karttuu tuhansiin tapoihin liikkua!

Harjoittelemme herkkyyskausille sopivasti nopeutta, ketteryyttä, lihaskuntoa ja aerobista kestävyyttä monipuolisilla harjoituksilla. Teemme myös liikkuvuusharjoittelua, jotta kehon toimintakapasiteetti säilyy laajana.

INTO Sports BATTLE on 13-15-vuotiaiden kamppailulaji- ja kuntoilu-TREENI. Harjoittelemme mm. kuntonyrkkeilyä ja painillisia kamppailutaitoja sovelluksineen sekä kehitämme liikkuvuutta, ketteryyttä ja voimaa kuntoharjoittein sekä mm. parkour-ratojen avulla. Muilta osin BATTLE noudattaa INTO Sports konseptin perusperiaatteita. Ilosta, luovuudesta ja monipuolisuudesta ei tingitä tässäkään ryhmässä. 

Niin TREENI – kuin BATTLE – ryhmissä kausi alkaa turvallisen ilmapiirin luomisella – tutustumme toisiimme ja rakennamme ryhmähenkeä. Meille tärkeää on innostava toiminta, lämmin vuorovaikutus, toisten kannustaminen ja yhteiset rutiinit. Niistä syntyy hyvä yhteishenki!

Valitse tuntipaikkasi tuntikalenterista ja varaa verkkokaupasta!

13–15-vuotias tasapainottelee muutosten keskellä

  • Murrosiässä kehossa tapahtuvat muutokset vaikuttavat liikkumiseen. Hormonitoiminta aktivoituu. Myös ajattelumaailmassa alkaa tapahtua muutoksia, ja fyysiset muutokset mietityttävät nuorta itseään. Uudessa tilanteessa voi tulla tunne, että kroppa ei enää tottelekaan kuin ennen.
  • Vipuvarret pitenevät, joten vartalolta ja hallintalihaksistolta tarvitaan monessa tehtävässä aiempaa enemmän voimaa. Toisaalta välillä voimaa tulee käytettyä liiankin kanssa.
  • Murrosikäisen on tärkeää saada tietoa kehon muutosten vaikutuksesta liikkumiseen. Kannustamme malttiin, sillä mukautuminen vie aikansa! Säännöllinen, monipuolinen liikunnallinen harjoittelu auttaa löytämään tasapainon.
  • Oleellista on, että kehon muutosten ei anneta vaikuttaa itsetuntoon. 13–15-vuotiaiden ryhmässä vuorovaikutuksen ja ryhmädynamiikan rakentamiseen satsataan erityisen paljon.
  • Tähtäämme motorisen taitovaraston kartuttamiseen aina erilaisista liikeradoista välineiden käsittelyyn ja taktisiin ajattelun taitoihin.